صدای افکار من!

لذت بیان احساست و خاطرات واقعا زیباست ... من هم در این لذت سهیم میشم.

صدای افکار من!

لذت بیان احساست و خاطرات واقعا زیباست ... من هم در این لذت سهیم میشم.

هجوم آهنگ های عشق آور !

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ق.ظ


لازم نیست یک موسیقیدان بزرگ و یا یک سیاستمدار کهنه کار باشید تا بفهمید خیلی وقت است فضای موسیقی کشور در حال رفتن به سمت و سوی خاصی قرار گرفته است. حال و هوای موسیقی امروز دیگر کمتر مضامین اصیل و ناب را دنبال می‌کند و اشعار انتخابی صرفا فضایی سرد و تاریک از روابط غم بار عاطفی را ترسیم می‌کند. مضامین عاطفی و عاشقانه‌ای که از دیر باز در موسیقی ما جای داشت امروزه جای خود را به آهنگ‌هایی پر از غم و غصه و ترانه‌هایی سرشار از اشک و آه و ناله داده است.

این ترانه‌ها با ملودی‌های بسیار جذاب خودشان خیلی راحت توی سبد موسیقی جوانان و نوجوانان جا باز کردند. با این‌که مضمون اشعار این ترانه‌ها روابط  عاطفی و عاشقانه را در برمی‌گیرد اما اصلا مخاطب را ترغیب به ازدواج نمی‌کند بلکه بیشتر قصد دارد جوانان و نوجوانان را به سمت روابط دوستی خارج از عرف سوق بدهد. فضای ترسیمی این آهنگ‌های زیبا و جذاب آن‌قدر سنگین است که ناخودآگاه مخاطب را در خودش غرق می‌کند و فرد بی‌اختیار خودش رو به جای نقش اول ترانه‌ها تصور می‌کند و دوست دارد تک تک اتفاقات ترانه را در زندگی خودش داشته باشد حالا اگر حتی مضمون ترانه خیانت هم باشه فرد دوست دارد خودش را به جای کسی قرار بدهد که بهشان خیانت شده و حتی از آن هم لذت می‌برد.

فضای سنگین این ترانه‌ها به گونه‌ای ست که آن‌قدر زیبایی روابط عاشقانه در دوستی را پر رنگ می‌کند که ناخودآگاه به مخاطب القا می‌کند اگر ازدواج کرده که لذت بزرگی را از دست داده و اگر هم ازدواج نکرده حتما رابطه دوستی را تجربه کند و از آن طریق ازدواج کند.

این ترانه ها باعث شدند آن‌قدر کلمه عشق سخیف و پست شود که امروز نوجوانان دوران راهنمایی و دبستان هم به دنبال ایجاد رابطه دوستی باشند و صد البته ارتباط خودشان را یک عشق پاک به دور از هوس بدانند.

اما در تمام این ترانه‌ها یک معشوق هم وجود دارد که عاشق در وصف او شعر می‌گوید و این شاهزاده رویاهای سوار بر اسب سپید را آن‌قدر زیبا و بدون عیب به تصویر می‌کشد که فرد که اکنون خودش را به عنوان نقش اول ترانه تصور کرده ناخودآگاه به دنبال پیدا کردن او به راه می‌افتد و این‌گونه می‌شود که نوجوان چشم و گوش بسته ما که جو عشق سرتاپایش را فرا گرفته مثل یک معتاد با حرصی شدید به دنبال پیدا کردن یک همدم برای خودش می‌گردد و اصلا برایش فرقی نمی‌کند که این همدم را در خیابان پیدا کند یا در دانشگاه و یا لاین و وایبر و ...

چون او قبلا معشوقش را همان‌طوری که در ترانه آمده به بهترین شکل تصور کرده و او را فردی صادق و معصوم و عاری از هر عیبی می‌بیند. برای آین آدم سرنوشتی به جز سوءاستفاده و شکست نمی‌شود تصور کرد.

و قسمت خنده دار داستان این‌جاست که بعد از این شکست، جوان یا نوجوان ما که قلبش پر از ضربات روحی شده باز به سراغ این ترانه‌ها می‌رود اما این دفعه با مضمون خیانت و این بار خودش را در نقش فردی پاک و معصوم تصور می‌کند که باید کنار پنجره بنشیند و همراه با قطرات باران اشک بریزد و خاطراتش را مرور کند و صد البته هزار بار از خودش بپرسد چرا؟! چرا من؟! من که عشقم پاک بود.

اما متاسفانه سم اصلی و مهلک این قضیه در ترانه‌هایی است که این روزها رواج پیدا کرده. آهنگ‌هایی که در آن‌ها معشوق به اجبار ازدواج می‌کند و عاشق در فراق یار لب به شکوه باز می‌کند و البته معشوق هم با این‌که ازدواج کرده اما خودش را وفادار به عشق قدیمی می‌داند، حالا حتی اگر عاشق ما پس از ازدواج معشوق درگیر یک رابطه دیگر هم شده باشد فرقی نمی‌کند چون در ترانه این‌طور تصویر شده که عاشق تا ابد به یاد معشوق و عشق پاکش می‌ماند و زار می‌زند.

متاسفانه این ترانه‌ها ناجوانمردانه قلب و روح زوج‌های جوان را هدف گرفته و فرد را که  به خاطر ازدواج دچار عذاب وجدان شده ترغیب به ایجاد رابطه مجدد و یا خیانت می‌کند حتی اگر در حد خیانت فکری باشد.

شاید بپرسید آخر چند تا آهنگ زیبای دلنشین چه کار خاصی می‌تواند انجام بدهد؟

من به شما می‌گویم: نتیجه عشقی که با گوش کردن آهنگ بوجود بیاید را می‌توانید در دادگاه‌های خانواده ببینید. روابطی که به نام عشق پاک شکل می‌گیرد و چندین و چند سال در اوج خوشی‌ها و لذت‌ها طول می‌کشد، اما بعد از ازدواج فقط 6 ماه به درازا می‌کشد.

و در این بین خیلی طبیعی است که دختران به دلیل احساسی بودن خیلی بیشتر و سریع‌تر درگیر این مسائل عاطفی بشوند و صد البته ضربات روحی که به آن‌ها وارد می‌شود بارها و بارها بیشتر از پسران در زندگی آینده آن‌ها تاثیر گذار است. متاسفانه خانواده‌ها از این مقوله و خطرات آن کاملا ناآگاه هستند و هیچ دفاعی برای محافظت از فزندان‌شان در برابر این هجوم بی‌امان ترانه‌های عشق‌آور ندارند.

پدر و مادر عزیز مراقب فرزندان‌تان باشید. مراقب دختران دلبندتان باشید. خطر فقط سیگار، الکل، سایت‌های فیلتر شده و یا نمرات پایین مدرسه نیست. ضربات روحی که از یک رابطه عاطفی حتی کوچک به ذهن و روان فرزند شما وارد می‌شود به مراتب سنگین‌تر از خطرات دیگری ست و اثرات آن تا مدت‌ها باعث تیره و تار شدن زندگی او می‌شود.

۹۴/۰۵/۳۱
AsedHamid

نظرات  (۵)

موسیقی حتی اگر عشق ا ور و ملالت اور و فلانی اور هم نباشه باز هم نهاد ادمی را خدشه دار میکنه دلیل رواج فساد و فحشا کنار جنبه های اقتصادی ملل  جوگیری ناگهانی عده ای است اینجاست که باید گفت مردم هیچ ضرری بی حکمت نیست
Answer:
نظر جالبی بود ، ممنون از لطف شما
احسنت.نوشته بسیار عالی بود.

اتفاقا بنده هم به فکر بودم دقیقا مثل همین بنویسم,که خوب شما زحمت کشیدین و دکمه هارو به دست گرفتین.

هرچقدر از آهنگ دوری کنیم.........برای ما سود آوری بیشتری داره.:)


Answer:

       ممنون از شما ... البته باید بگیم تمام دنیای ما سرشار از موسیقیه و حتی قرآن با موسیقیه که زیبا و دلنواز میشه

و هدف این نوشته آهنگ های سخیف و البته هدفداره

:)

صحیح
اما هنوز انگشت شماری هستند که به درد بخور اند
چرا حمایتشان نمیکنیم یا نمیکنند؟
Answer:

       اتفاقا تعداد به درد بخور هایمان خیلی زیاده

متاسفانه طی چند سال اخیر ذائقه موسیقیایی مردم و جوانانمون به سمت ملودی های سخیف گرایش پبدا کرده

و الان وقتشه که دولت دست به کار بشه و با فراهم کردن شرایط و یا حتی دادن سوپسیت و وام شرایط فعالیت هنرمندان واقعی عرصه موسیقی رو ایجاد کنه تا مردم کم کم با موسیقی اصیل و با ارزش آشنا بشن ... راستی فکر نکنین منظور از موسیقی اصیل فقط استاد شجریانه

در زمینه پاپ هم استادان زیادی داریم که برای کارهاشون ارزش قائل ان

۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۹ یک دختر شیعه
کاملا باحرفاتون موافقم
به خاطر همین چیزاشه که خیلی کم گوش میکنم یا اصلا گوش نمیکنم.اهنگ های بی کلام و حامد زمانی رو ترجیح 
میدم
:)

Answer:
متاسفانه اونایی که میخوان این نوع موسیقی توی گوش جوونا جا بیفته ، هم پول دارن ، هم نظم ، هم برنامه ریزی
اینقدر بعضیاشون چرت اند 
هی زور میزنن آدم گریه اش بیاد 
یه سریاشونو که با قرص ضد افسردگی باید گوش کرد
Answer:
دقیقا همینطوره 

Post a comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی