صدای افکار من!

لذت بیان احساست و خاطرات واقعا زیباست ... من هم در این لذت سهیم میشم.

صدای افکار من!

لذت بیان احساست و خاطرات واقعا زیباست ... من هم در این لذت سهیم میشم.

لازیدنکم

چهارشنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵ ق.ظ

آیه ۷ سوره ابراهیم

لئن شکرتم لازیدنکم

 

با خودم فکر میکردم معنی این قسمت از آیه چیه؟

یعنی چی؟

"لازیدنکم" با ضمیر "کم"

اشاره مستقیم به افراد دارد و نه نعمت هایی که در اختیارشان است

برای خودم مثالی زدم که شاید برای شما هم جالب باشد

 

مثلا اگر گندم "دیم" یعنی گندمی که با آب باران آبیاری میشود

شکرگزار خداوند باشد آیا خداوند برای او باران نازل میکند

و یا دانه های کم تعداد آن را پربارتر میسازد

تاکنون که اینجوری نبوده پس از این بعد هم نخواهد بود

بعید میدونم گندم، موجود ناسپاسی باشه

 

پس خدا گفته اگر شکر گزار باشیم ما را زیاد میکند

شاید به این معنی که همگی دنبال نانی هستند که با گندم دیم تهیه میشود

با همان دانه های لاغر و کم تعداد که روی ساقه هایی کم تعداد عمل می آید

خدا به همین تعداد کم و همین گندم بی آب، لطف کرده و عطر و طعمی در

خمیر و نان آن قرار داده که همه دوست دارند نان با گندم دیم بخورند

۰۰/۰۴/۰۹
AsedHamid

نظرات  (۱)

۲۸ اسفند ۰۰ ، ۰۲:۳۴ محمدرضا مهدیزاده

سلام بر سید بزرگوار

از زمانی که جیم نابود شد، از شما بی خبرم. احوال تون روبه راهه؟ سلامتید؟ 

حقیقتاً چندان ملتفت مثال تون نشدم، منظورتون برکتی است که اتفاق میفته و این برکت ممکنه صرفاً در کثرت نباشه. چنین مقصودی داشتید؟ 

Post a comment

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی